back to the USA - Reisverslag uit Eads, Verenigde Staten van Ria en Nel Beck en Wentzel - WaarBenJij.nu back to the USA - Reisverslag uit Eads, Verenigde Staten van Ria en Nel Beck en Wentzel - WaarBenJij.nu

back to the USA

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Nel

18 September 2015 | Verenigde Staten, Eads

Gelukkig is mijn verhaal bewaard gebleven ik zag al beren en tijgers op de weg weer opnieuw beginnen. Na een bezoek aan een vlindertuin de 12e zijn we , de dagen daarop, ook enige meren gaan bezoeken . Prachtige stukjes water in een bos met de namen als Watsonlake en Lynxlake en daarna naar Prescott gereden , rond gewandeld . Leuke foto's gemaakt met de selfie. De 15e naar richting Williams een plaats gelegen aan de bekende Route 66 .Alle winkels zien er uit alsof ze nog meedoen aan een cowboyfilm. Met een beetje fantasie komt Roy Rogers op zijn paard de hoek om. Heerlijke nostalgie . Fijn gegeten in een veramerikaanst Italiaans restaurant en gelogeerd in een voormalig postkoetshuis van meer dan 100 jaar oud, dat natuurlijk is gerestaureerd en nu een hotel en voorzien was van een Hollandse kamer, Heel leuk. Natuurlijk geshopt in die leuke winkeltjes in de Mainstreet. Dat was weer een leuke dag.
Na te hebben ontbeten in weer zo een specifiek amerikaans restaurant (enorme hoeveelheden) op weg naar Bearizona een beren park waar o.a Beren, wolven,langhoornschapen , bisons en Elken ( edelherten) rondlopen. Leuk om die beesten allemaal zo te zien van heel dichtbij, niet achter tralies maar gewoon in een enorm bos.De chauffeuse van de bus voert de dieren zodat ze bijna de bus in willen stappen, Pa bison steekt zijn enorme kop naar binnen voor meer meloen. De Edelherten wandelen rondom de bus. Een roofvogel-show is altijd leuk . Ik wist niet dat uilen op konijnen jagen, misschien iets voor ons parkje in Venhuizen waar we veel konijnen of hazen hebben. Helaas zijn die beschermd en dat is een last , immers konijnen planten zich voort als konijnen,

De 16E op weg voor een bezoek aan een Berenpark zijn we ook even naar een parkje gegaan Bedrockcity genaamd met een item over de Flintstones Helaas konden we daar niet verder wandelen en kijken want er brak een enorme regenbui los en het werd koud. hollands koud, maar als echte hollanders door gaan tot het gaatje,
Op weg naar de Grandcanyon waar we wel met de auto doorheen konden maar het ook leuk was om onze chauffeuse, zus joop dus , ook te laten genieten van al dat moois zijn we met de bus de Rim route gaan rijden, in en uitstappen, er waren negen stopplaatsen. foto's nemen en hup de volgende bus is, en selfies maken natuurlijk, heel heel mooi. Grandioze uitzichten ook op de Colorado rivier.Na deze lange trip op weg naar huis.

17 september Opnieuw gewinkeld in Prescott en de over gebleven meren bezocht Goldwaterlake en Willowlake, net zo mooi en schoon als de 1e 2 meren. In Goldwater lake mag niet in gezwommen worden vanwege de dam. Na weer een fotosessie op weg naar de winkel van zus Joop -de PETS MART-, een giga dierenwinkel , waar je alles kunt kopen voor welk dier dan ook en voor welke gelegenheid. Er was ooit zelfs vraag naar een trouwjurk en een pak voor de (honden) bruidegom en geloof het of niet , zij verkochten het.Nu hangt de winkel vol met Halloween spullen voor de de kleinere hondjes,waar de Amerikanen dol op zijn. Daarna weer richting Paulden , even gestopt bij een enorme supermark Fry's , eten thuis dit keer, wij gaan dit keer echt koken, niet de Amerkaanse manier , alles in de magnetron....Ik maak alleen mijn bekertje melk warm , maar zij koken hun hele maaltijd in de magnetron... toen naar huis. Leuk is dat de Amerkanen ook de kleinere speciale winkel tjes hebben ontdekt het zijn prachtig ingerichte kleine speciaal zaken. Kennen wij in Holland allang, maar hier begint het te komen. En als zij het doen , doen zij het ook echt goed. Het is een waar feest om in die winkels te shoppen.
Tanken is echt een groot genot 2.59 voor een gallon van 3.6 liter, dus tanken maar. We rijden in een Ford Fusion, mooie bak van 2014.
Voor morgen heeft Jopie bedacht dat wij naar het Out of AfricaPark gaan.
Vandaag was het ook weer een prachtige zonnige wolkenloze dag.. 30 graden klein beetje wind.
Dit was het voor vandaag, de schrik te boven dat mijn lang tegetikte bericht weg was, maar neen ik heb het weer tevoorschijn getoverd.
Groeten van de Wentzel Clan.

• 18 September 2015 - 22:38

Arjan De Witte:

Hai, wat leuk om van jullie te horen. Jullie zien heel veel en 't klinkt allemaal even mooi.Heel veel plezier met z'n allen!

groetjes, Anne en Arjan de Witte

• 18 September 2015 - 23:43

Truus :

Dag Nel Joop en Ria, wat gezellig jullie reisverslag te krijgen via de mail, net of ik steeds een paar hoofdstukken lees uit een boek maar dan is het echt waar en vlug, met de post duurt het langer!
    Het is echt genieten mooie dingen zien en...........natuurlijk veel lachen met elkaar!!
    Veel plezier verder en tot de volgende hoofdstukken.
    Lieve groeten van Cor en Truus uit een herfstig Friesland.